środa, 27 lutego 2019

Barokowa premiera Polskiej Opery Królewskiej

Zasłużone owacje dla wykonawców; fot. IR
Długo wyczekiwana premiera Orfeusza Claudia Monteverdiego, którą na Zamku Królewskim w Warszawie wystawiła Polska Opera Królewska, miała miejsce w niedzielę 24 lutego, a powtórkę we wtorek 26 lutego. Przedstawienie choć inscenizacyjnie oszczędne, miało odpowiedni klimat, piękne kostiumy i bardzo dobre wykonanie.
Karol Kozłowski tytułową rolą Orfeusza potwierdził klasę świetnego tenora i bardzo klimatycznego wykonawcy operowego w tak specyficznej formule, jaką jest bez wątpienia śpiew barokowy. Wszystkie pozostałe role również należy ocenić jako udane, na wyróżnienie zasługuje z pewnością Anna Radziejewska w dramatycznej partii Messaggery, Olga Pasiecznik jako Prozerpina i Marta Boberska w podwójnej roli Muzyki i Eurydyki. Ciekawych szczegółowych wrażeń odsyłam do obszernej relacji. A dziś, 27 lutego ostatnia okazja obejrzenia tego spektaklu!
A Polska Opera Królewska i Capella Regia Polona nie spoczywa na laurach. Już w najbliższa sobotę 2 marca orkiestra będzie towarzyszyła Annie Radziejewskiej podczas koncertu Nel mondo del tormento z kompozycjami Monteverdiego, Meruli i Haendla. Dla miłośników baroku - pozycja obowiązkowa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz