poniedziałek, 24 czerwca 2019

"Gismondo" Vinciego jesienią w Warszawie!

Premiera opery w Ruinach Teatru Victoria w Gliwicach
2.09.2018; fot. IR
W leniwym letnim upale niewiele wiadomości jest mnie w stanie poruszyć. Spokojnie czekając na koncert Philippe'a Jaroussky'ego w Krakowie, odkryłam nagle na Facebooku zapowiedź, że znakomita opera Leonarda Vinciego Gismondo, re di Polonia pojawi się w listopadzie w Warszawie. Na stronie Maxa Emanuela Cencica jest już dokładna data - 20 listopada, brak jednak informacji, gdzie będzie można tę operę zobaczyć/posłuchać. No i jak zdobyć bilet!
Tak czy owak, wiadomość jest świetna, bo i wykonanie tej zupełnie wcześnie nieznanej opery znakomitego, a przez lata zapomnianego kompozytora Leonarda Vinciego, która miała swoją premierę w Gliwicach 2 września 2018 było naprawdę świetne. Wszyscy soliści spisywali się znakomicie, a {oh!}Orkiestra Historyczna przeszła samą siebie!
Koncert powtórzono jesienią w Wiedniu, a 14 czerwca tego roku w Moskwie - wszędzie spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Nie peregrynowałam za nim dalej niż do Gliwic, ale w najśmielszych snach nie przewidywałam, że Gismondo zjedzie do Warszawy!
Może listopad tego roku nie będzie tak depresyjny, jak się spodziewałam?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz